Åbent hverdage fra 8.00-16.00
Kundeservice er åben alle hverdage til 16.00.
50 50 50 50
Vi værdsætter dit privatliv og tager beskyttelsen af dine personoplysninger meget seriøst. Derfor er det vigtigt for os, at du forstår, hvordan vi indsamler og behandler dine personoplysninger.
Denne databeskyttelsespolitik vedrører den behandling af personoplysninger, der sker, når vi indsamler oplysninger om dig, samt når du bruger vores tjenester, herunder vores hjemmeside. Databeskyttelsespolitikken forklarer, hvilke personoplysninger vi indsamler om dig; hvorfor de indsamles; hvordan de indsamles, samt hvordan oplysningerne behandles. Databeskyttelsespolitikken forklarer også dine rettigheder i forhold til dine personoplysninger, og hvordan du kan udøve disse rettigheder.
Databeskyttelsespolitikken skal læses i sammenhæng med vilkårene for den pågældende tjeneste, du bruger, som kan angive yderligere specifikke vilkår vedrørende de personoplysninger, som vi indsamler om dig.
Hvis du vælger at lade andre personer, såsom familiemedlemmer, bruge din konto/dine tjenester, skal du bede dem om at læse denne databeskyttelsespolitik.
CBBs politik omkring behandling af personoplysninger kan opsummeres som følger:
Vi mener, at alle vores kunder skal have de samme standarder for beskyttelse af personoplysninger. Derfor anvender vi vores nøgleprincipper for privatlivets fred i alle lande, hvor vi opererer, også selv om den lokale lovgivning fastsætter lavere standarder for beskyttelse af personoplysninger. Vi behandler altid dine personoplysninger i overensstemmelse med følgende nøgleprincipper:
CBB Mobil, CVR-nr. 19433692, Frederikskaj 8, 2450 København SV, afgør, til hvilket formål dine personoplysninger indsamles og behandles, og CBB Mobil er derfor ”dataansvarlig” som defineret i persondatalovgivningen. CBB Mobil er juridisk ansvarlig for at sikre, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med denne databeskyttelsespolitik, herunder vores nøgleprincipper samt gældende lov.
Når vi deler dine personoplysninger med et andet koncernselskab i overensstemmelse med afsnittet om ”Hvordan vi bruger dine personoplysninger – formålene med behandlingen af dine personoplysninger” nedenfor, kan det koncernselskab, som vi deler dine personoplysninger med, også afgøre til hvilke formål og med hvilke midler dine personoplysninger behandles. Det andet koncernselskab er ligeledes juridisk ansvarlig for at sikre, at de personoplysninger, der er blevet delt med dem, behandles i overensstemmelse med denne databeskyttelsespolitik, herunder vores nøgleprincipper samt gældende lov.
Vi indsamler dine personoplysninger på tre måder:
Vi forklarer nedenfor, hvilke personoplysninger vi typisk indsamler om dig på disse tre måder.
For nogle af vores tjenester og produkter – f.eks. finansielle tjenester, musik- eller videokonferencetjenester – kan det være nødvendigt at indsamle yderligere personoplysninger om dig, og/eller indsamle personoplysninger på andre måder og/eller til formål, som gælder specifikt for den pågældende tjeneste/produkt. I sådanne tilfælde forklarer vores relevante produktvilkår de tjenestespecifikke særlige vilkår for behandling af personoplysninger. Når du abonnerer på en af vores tjenester, får du mulighed for at gennemgå produktvilkårene og vil blive bedt om at angive, at du accepterer dem.
Når du køber en af vores tjenester, eller når du modtager en af vores tjenester, kan du give os visse personoplysninger.
Når du bruger vores tjenester, indsamler vi automatisk information om dig og din enhed. De oplysninger, vi automatisk indsamler, varierer afhængig af tjenesten og den enhed, som du bruger til at få adgang til og/eller fra.
De oplysninger vi indsamler automatisk, når du bruger vores hjemmeside og/eller onlinetjenester, er indsamlet via cookies og lignende teknologi. Klik her for at læse mere omkring disse teknologier, og hvorfor vi bruger dem.
Vi indsamler oplysninger, når vi forbinder vores digitale tjenester med tjenester fra tredjeparter, f.eks. når du har givet os dit samtykke, og vi integrerer vores tjenester med sociale netværk, såsom Facebook eller Instagram.
Disse oplysninger omfatter typisk:
Visse generelle oplysninger såsom de ovenfor beskrevne oplysninger (herunder f.eks. oplysninger du giver os, når du tilmelder dig en tjeneste; oplysninger vi indsamler automatisk, når du bruger vores tjenester (herunder f.eks. IP-adresse og oplysninger om din enhed); lokationsdata, som vi indsamler, når du bruger lokationsbaserede tjenester; og andre oplysninger, du giver os, eller som vi indsamler på grundlag af dit samtykke eller som tilladt i henhold til gældende lovgivning).
Vi indsamler indimellem personoplysninger om dig fra tredjepart i forbindelse med de tjenester, som vi leverer til dig. Vi vil kun gøre dette, når du har givet os dit samtykke, eller når dette er påkrævet af os, eller når det i øvrigt er tilladt at gøre det i henhold til gældende lovgivning.
Som eksempel kan nævnes; når du køber produkter, eller bruger tjenester hos os, hvor vi kan få indhentet kreditoplysninger om dig fra eksterne kreditrapporteringsbureauer i forbindelse med kundegodkendelse og kreditrelaterede beslutninger. Vi arbejder også tæt sammen med tredjeparter (herunder f.eks. samarbejdspartnere, underentreprenører, betalingstjenester, leveringstjenester, annonceringsnetværk, analytikerleverandører, søgeinformationsudbydere, kreditreferencemyndigheder) og kan modtage oplysninger om dig fra dem.
Hvis du bruger dine oplysninger fra de sociale medier til at logge ind, eller hvis du på anden måde interagerer med en CBB Mobil-hjemmeside eller et CBB Mobil-tilbud, kan vi indsamle oplysninger om din sociale medieprofil, såsom dine interesser, dine ”likes” og din venneliste. Du kan styre denne dataindsamling via de muligheder, som din sociale medieudbyder stiller til rådighed på din sociale mediekonto.
Vi kan kombinere de personoplysninger, som vi modtager fra andre kilder, med personoplysninger, som du giver os samt de oplysninger, som vi automatisk indsamler om dig.
Indsamlingen og behandlingen af dine personoplysninger sker primært for, at vi kan levere de aftalte ydelser og produkter til dig, herunder for at levere den nødvendige support på dine tjenester, såfremt dette måtte blive nødvendigt.
Denne behandling omfatter bl.a.:
Derudover kan vi anvende dine personoplysninger i forbindelse med markedsføring, f.eks. for at kunne tilbyde dig mere relevante og tilpassede tjenester samt sende dig information og nyhedsbreve om vores generelle tjenester og produkter. Sådan persondatabehandling vil dog kun finde sted, såfremt du har givet dit samtykke hertil. Læs mere i afsnittet ”Hvordan vi bruger dine personoplysninger til markedsføringsformål”.
Endvidere anvender CBB Mobil løbende personoplysninger til udarbejdelse af statistikker og analyser, f.eks. for at identificere generelle trends, forbedre vores forståelse af kundeadfærd samt udvikle nye tjenester. Størsteparten af disse statistikker sker på baggrund af anonymiserede data, mens andre analyser sker på baggrund af persondata. Læs mere i afsnittene ”Statistikker og analyser til CBB Mobils interne brug” og ”Anonymisering (pseudonymisering) af dine personoplysninger og brug af sådan data til statistik og analyse til tredjeparter”.
Særligt om CBB Mobils behandling af dit cpr-nummer
For at blive abonnent hos CBB Mobil skal du oplyse dit CPR-nummer. CBB Mobil behandler CPR-nummeret til at identificere dig entydigt som kunde, herunder i forbindelse med kreditvurdering og opslag af adresse i CPR-registreret.
Vi anvender dine data til at lave aggregerede statistikker om f.eks. salg, tjenester, kunder, netværkstrafik og lokationsmønstre. Vi anvender endvidere dine data til at undersøge og analysere brugen af vores netværk og tjenester for at identificere generelle trends, forbedre vores forståelse af kundeadfærd, udvikle nye tjenester, tilpasse de eksisterende tjenester og få mulighed for at tilbyde mere tilpassede tjenester. Herudover foretager vi målinger for at vurdere effektiviteten af vores reklamer og kunne optimere vores markedsføring bedst muligt til gavn for vores kunder.
Sådanne analyser og statistikker laves baseret på interesseafvejningsreglen i GDPR art. 6(1)(f), såfremt de udelukkende baseres på simple og overordnede data. CBB Mobil har i sådanne tilfælde vurderet, at CBB Mobils legitime interesser i at lave de pågældende analyser og statistikker – herunder særligt henset til, at de pågældende analyser er til gavn for vores kunder f.eks. for at kunne tilbyde bedre og mere tilpassede tjenester – vægter tungere end kundernes eventuelle interesse i at modsætte sig det. I tilfælde af, at CBB Mobil ønsker at lave analyser på mere dybdegående data, trafikdata eller lokationsdata, kan dette kun ske, hvis du har givet dit forudgående samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6(1)(a). I tilfælde af, at du har givet sådant samtykke, er du til enhver tid berettiget til at tilbagekalde dette.
Vi anvender dine data i anonymiseret form til udarbejdelse af statistikker og analyser til tredjeparter.
I tekniske termer pseudonymiserer vi dine personoplysninger, hvilket betyder, at oplysningerne kan behandles på en sådan måde, at disse ikke længere kan henføres til dig uden brug af supplerende oplysninger. Evt. supplerende oplysninger vil blive opbevaret separat og underlagt særlige tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at det ikke er muligt at henføre personoplysningerne tilbage til dig.
I det omfang det kan påvises, at oplysningerne ikke kan identificere en konkret kunde, vil vi – i overensstemmelse med de gældende regler – ikke være forpligtet til at indhente eller behandle yderligere oplysninger for at kunne opnå identifikation. I sådanne tilfælde vil reglerne om de registreredes rettigheder som nærmere beskrevet nedenfor under afsnittet "Dine rettigheder" (herunder indsigtsretten, retten til sletning mv.), ikke finde anvendelse, medmindre du som kunde selv kan frembringe yderligere oplysninger, som gør identifikation mulig.
Vi foretager pseudonymisering på baggrund af legitime interesser, såsom statistik og markedsanalyse samt udvikling af nye forretningsmodeller og nye samarbejdsforhold med tredjeparter mv. Vi har i den forbindelse foretaget en interesseafvejning, og din interesse som kunde hos os anses under disse omstændigheder for at vige for vores legitime interesser til at pseudonymisere data. Vi har i denne afvejning særligt lagt vægt på, at pseudonymisering anses for en hensigtsmæssig og forsvarlig sikkerhedsforanstaltning i tilfælde, hvor behandlingen vedrører data, hvor identifikation af dig som kunde ikke længere er nødvendig, og at behandlingen er yderst begrænset og anses ikke at være af indgribende karakter.
Sletning af de pseudonymiserede data sker hurtigst muligt efter, at dataene ikke længere er nødvendige til de formål, der er beskrevet ovenfor.
Dine oplysninger vil endvidere blive underlagt profilering, som vil ske ved, at dine data i pseudonymiseret form vil blive opdelt i kategorier baseret på statistiske forudsigelser og generelle scores. Dette gøres for at tilføje dine pseudonymiserede oplysninger supplerende værdi for eventuelle tredjeparter, som alene vil modtage sådanne data i anonymiseret form. Formålet med denne profilering er at kunne lave mere målrettet og dermed mere brugbar markedsføring til personer, der har givet samtykke til at modtage sådan markedsføring.
Størsteparten af de personoplysninger, som vi behandler om dig, behandles med henblik på at kunne levere de ønskede tjenester til dig og derved opfylde vores kontrakt med dig. Indsamlingen og behandlingen af sådanne personoplysninger sker således på grundlag af art. 6(1)(b) i databeskyttelsesforordningen. Det følger heraf, at indsamling og behandling af persondata kan ske, såfremt det er nødvendigt af hensyn til opfyldelse af en kontrakt, som den registrerede er part i.
Visse behandlinger af dine persondata vil kun finde sted, såfremt du har givet dit forudgående samtykke. Dette gælder eksempelvis brug af oplysninger om dine lokationer, mobilvaner og dataforbrug med henblik på at kunne sende dig mere tilpasset markedsføringsmateriale med spændende nyheder og tilbud. Læs mere i afsnittet ”Hvordan vi bruger dine personoplysninger til markedsføringsformål”. Behandling af dit CPR-nr. til kreditcheck samt navne-/adressevalidering vil endvidere også kun ske på baggrund af dit samtykke.
Hvis vi har baseret behandling af dine personoplysninger på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dette samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte vores kundeservice.
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det først virkning fra dette tidspunkt.
Generelt vil brug af dine personoplysninger i analyser og statistikker udarbejdet af CBB Mobil ske på baggrund af interesseafvejningsreglen i databeskyttelsesforordningens art. 6(1)(f). Læs mere i afsnittene ”Statistikker og analyser til CBB Mobils interne brug” samt ”Anonymisering (pseudonymisering) af dine personoplysninger og brug af sådan data til statistik og analyse til tredjeparter”, som indeholder en beskrivelse af, hvilke faktorer CBB Mobil har lagt vægt på ved afvejningen af parternes interesser.
Vi kan dele dine personoplysninger med koncernforbundne selskaber for at behandle det til de formål, der er angivet i afsnittet om ”Hvordan vi bruger dine personoplysninger – formålene med behandlingen af dine personoplysninger” ovenfor. Vores koncernselskaber kan behandle disse personoplysninger enten til egne formål eller på vores vegne, og de vil altid behandle oplysningerne i overensstemmelse med denne databeskyttelsespolitik og gældende lovgivning.
Vi bruger partnere og serviceudbydere til en række forretningsmæssige formål, som f.eks. at hjælpe os med at tilbyde, levere, opkræve, reparere og forbedre vores tjenester. I sådanne tilfælde kan det være nødvendigt at videregive dine personoplysninger til disse tredjeparter.
Vi er desuden forpligtet til at videregive visse af dine personoplysninger til telefonoplysningstjenester, medmindre du har fortalt os, at du ikke vil have os til at offentliggøre sådanne oplysninger.
Når vi deler dine personoplysninger, vil vi træffe passende foranstaltninger til at sikre, at modtageren beskytter dit privatliv, bevarer dine personoplysninger sikkert og behandler dem i overensstemmelse med gældende lovgivning. Sådanne foranstaltninger kan omfatte indgåelse af passende kontrakter med tredjeparter.
Vi vil ikke sælge dine personoplysninger til tredjepart uden dit samtykke.
I enkelte tilfælde overfører vi data til databehandlere uden for EU og EØS. Sådanne overførsler sker dels på baggrund af databehandleraftaler samt ligeledes Europakommissionens standardkontrakter, som er vurderet at give tilstrækkelig garanti for beskyttelse af privatlivets fred, grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder samt for udøvelsen af de dertil knyttede rettigheder. Europakommissionens standardkontrakter kan findes her: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu/model-contracts-transfer-personal-data-third-countries_en
Vi vil gerne øge den værdi, du får af at være CBB Mobil-kunde og give dig mere relevant information om produkter og tjenester. Derfor kan vi og udvalgte tredjeparter, med dit samtykke, bruge dine personoplysninger til at sende dig markedsføringsmateriale vedrørende produkter og tjenester baseret på dine præferencer og interesser. Du bestemmer, hvordan vi bruger dine personoplysninger til markedsføringsformål. Dette indebærer, at vi vil indhente dit samtykke, når loven kræver det, inden vi bruger dine personoplysninger til markedsføringsformål. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke ved at kontakte kundeservice eller ved at følge den angivne procedure i markedsføringsmaterialet.
Bemærk, at hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil vi stoppe med at sende dig markedsføringsmateriale, men vi vil fortsat sende dig meddelelser, der vedrører de tjenester, vi leverer til dig (de såkaldte servicemeddelelser).
Vi indsamler oplysninger automatisk ved brug af cookies, web beacons (også kaldet clear GIFs eller pixel tags) og lignende teknologier.
En cookie er en tekstfil, der indeholder små mængder information, som et websted kan sende til din browser, og som efterfølgende kan gemmes på din computer, tablet eller mobil som et anonymt tag, der identificerer din enhed, men ikke dig.
Vores hjemmesider bruger cookies til at forbedre din brugeroplevelse, når du besøger vores websites, og til at indsamle oplysninger om dine brugermønstre og interesser, så vi kan vise dig onlineannoncer, der er relevante for dine interesser, når du vender tilbage til hjemmesiden. Du kan indstille din browser til at underrette dig, før du modtager en cookie, hvilket giver dig chancen for at beslutte, om du vil acceptere den. Du kan også indstille din browser til at deaktivere cookies. Hvis du gør dette, fungerer nogle af vores hjemmesider muligvis ikke korrekt. Vi bruger også cookies og lignende teknologier til analyse og annoncering.
For de fleste typer af cookies, herunder dem vi bruger til reklameformål, har du ret til at fortælle os, at du ikke vil have, at vi anvender dem, når du besøger vores hjemmesider. Hvis du fravælger cookies, som vi bruger til reklameformål, stopper vi med at bruge cookies, men du skal være opmærksom på, at dette ikke betyder, at du ikke vil se annoncer, når du besøger vores websites. Det betyder kun, at de annoncer, du vil se, ikke vil være skræddersyet til dine interesser.
Hvis du vil have mere information om vores brug af cookies, og hvordan du kan fravælge dem kan du læse vores Meddelelse om Cookies. Hvis du vil vide mere om cookies, skal du tjekke www.aboutcookies.org
Et pixel tag, også kendt som et clear GIF eller web beacon, er et usynligt tag, som vi kan placere på visse sider på vores hjemmeside. Når du besøger disse sider, genererer det pågældende pixel tag en generisk meddelelse om det pågældende besøg. Normalt arbejder disse pixel tags sammen med cookies og registrerer, når en computer besøger en side. Hvis du slukker for cookies, registrerer pixeltag’en simpelthen et anonymt besøg på webstedet.
En "smart pixel" er en lille grafikfil, der indeholder en unik identifikator, der er indlejret i en e-mail. Vi kan bruge smart pixels i vores e-mail-kampagner eller nyhedsbreve. De giver os mulighed for at spore, om e-mailen blev åbnet med succes og til at registrere visse oplysninger om modtagerens aktiviteter. Brugere, der har indstillet deres e-mail-kontos software til at nægte automatiske overførsler af billeder inden for de e-mails, de modtager, bliver ikke registeret af vores smart pixel, medmindre de aktivt vælger at downloade billederne i e-mailen (mange e-mail-konti er som standard indstillet til at nægte automatiske download af billeder).
Vi vil ikke beholde dine personoplysninger længere end nødvendigt for det formål, for hvilket de er indsamlet, medmindre vi ved lov er forpligtet til at opbevare det længere end det.
I henhold til bogføringslovgivningen er CBB Mobil forpligtet til at opbevare regnskabsmateriale i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som materialet vedrører.
CBB Mobil er endvidere som televirksomhed i henhold til Logningsbekendtgørelsen forpligtet til at opbevare visse typer oplysninger om teletrafik, der genereres og behandles i CBB Mobils net, således at disse oplysninger vil kunne anvendes som led i politiets efterforskning og retsforfølgning af strafbare forhold. Sådanne oplysninger skal opbevares i 1 år. Herefter slettes de.
Markedsføringssamtykker opbevares af dokumentationsmæssige årsager, så længe de er gældende og indtil 2 år efter, at de sidst har været anvendt.
Data, der er relevante for eventuelle krav, der forældes efter forældelseslovgivningen, opbevares i 3 år af dokumentationsmæssige årsager.
Vi har et netværk af privacy officers på tværs af vores koncernselskaber. Deres job er at sikre, at behandlingen af dine personoplysninger altid overholder denne databeskyttelsespolitik og gældende lovgivning.
Vi har indført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod uautoriseret adgang, indsamling, brug, offentliggørelse, kopiering, ændring eller bortskaffelse. Vores specialiserede sikkerhedshold gennemgår disse sikkerhedsforanstaltninger regelmæssigt.
Når vi bruger tjenesteudbydere eller andre databehandlere til at behandle personoplysninger på vores vegne, kræver vi, at de følger vores instruktioner og anvender passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte de personoplysninger, som de behandler på vores vegne.
Når du logger ind på din konto for at bruge vores tjenester med dit telefonnummer eller brugernavn og adgangskode, krypteres alle data ved hjælp af teknikker, der er designet til at give kommunikationssikkerhed, som for eksempel TLS-kryptering (Transport Layer Security) og Secure Socket Layer (SSL). Vi anvender sådanne teknikker på alle vores hjemmesider, hvor vi indsamler personoplysninger. For at foretage indkøb fra disse websider skal du bruge en TLS- eller SSL-aktiveret browser såsom Internet Explorer, Safari, Firefox eller Chrome. Dette sikrer, at dine personoplysninger forbliver fortrolige og beskyttet, hvis de overføres via internettet.
Hvis du anvender et brugernavn og adgangskode for at få adgang til vores tjenester, er du ansvarlig for at holde dem sikre og fortrolige. Hvis du har logget ind på din konto og været inaktiv i nogen tid, logges du automatisk ud af kontoen igen. Dette sker for at holde dine oplysninger sikre og for at beskytte din konto mod uautoriseret adgang.
Vores telekommunikationsnetværk er internationalt, og Telenor opererer i flere forskellige lande. Vi bruger også partnere og serviceudbydere i flere andre lande og den tekniske infrastruktur (såsom servere), som vi og/eller vores partnere og serviceudbydere bruger til at levere bestemte tjenester (f.eks. vores digitale tjenester), kan være placeret i andre lande end dér, hvor du normalt bruger vores tjenester.
Dette betyder, at vi i nogle tilfælde vil overføre dine personoplysninger til andre lande end dér, hvor du normalt bruger vores tjenester og uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS"), således at de kan behandles et centralt sted. Sådanne lande har muligvis ikke det samme beskyttelsesniveau som det land, hvor du normalt bruger vores tjenester har. Derfor træffer vi altid passende foranstaltninger for at sikre, at dine personoplysninger er tilstrækkeligt beskyttede, når vi behandler personlige oplysninger internationalt. Sådanne trin omfatter typisk datasikkerhedsinspektioner af eventuelle modtagere af personoplysninger samt indgåelse af relevante kontrakter med sådanne modtagere.
Vores tjenester er som hovedregel ikke rettet mod børn under 13 år, og generelt indsamler vi ikke personoplysninger om børn. Hvis vi bliver opmærksomme på, at vi har indsamlet oplysninger om børn under 13 år, som ikke skulle have været indsamlet, vil vi slette oplysningerne så hurtigt som muligt, medmindre vi lovmæssigt er påkrævet at opbevare oplysningerne.
Nogle tjenester kan dog være designet til brug for børn under 13 år. Vi vil oplyse klart og tydeligt i de pågældende tjenester samt de tilhørende servicevilkår, hvordan vi beskytter de relevante data, og vi vil sikre at hver af disse tjenester overholder vores retningslinjer.
Du har visse rettigheder i forhold til de personoplysninger, som vi har om dig. Vi har foranstaltninger og processer, der gør det muligt for dig at udøve dine rettigheder og sikre, at vi kan opfylde dine ønsker vedrørende de personoplysninger, vi har om dig.
Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder nedenfor, skal du logge ind på Mit CBB eller kontakte vores kundeservice.
Derudover kan du også få adgang til nogle af de personoplysninger, som du giver os via din online-konto Mit CBB, for at rette, ændre eller slette oplysninger, der er unøjagtige. Du kan også lukke din konto helt. Hvis du ønsker at lukke din konto, skal du kontakte Kundeservice.
Vi vil gøre vores bedste for at sikre, at de personoplysninger, som vi har om dig, er korrekte, fuldstændige og præcise. Det er dog dit ansvar at sikre, at du giver os rigtige, nøjagtige og fuldstændige oplysninger, og at du løbende opdaterer dine oplysninger på din online-konto.
Vi vil svare på din anmodning inden for en passende tidsramme og under alle omstændigheder inden for den tid, som lovgivningen kræver af os.
Vi vil gøre vores bedste for at sikre, at de personoplysninger, som vi har om dig, er korrekte, fuldstændige og præcise. Det er dog dit ansvar at sikre, at du giver os rigtige, nøjagtige og fuldstændige oplysninger, og at du løbende opdaterer dine oplysninger på din onlinekonto.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Børn kan selv udnytte deres rettigheder, når de er fyldt 15 år, men kun hvis de er registrerede som brugere. Hos CBB Mobil er det dog pt. ikke muligt at registrere sig som bruger. Forældrene vil i så fald blive orienteret om barnets rettighedsanmodning. Der kan dog forekomme tilfælde, hvor CBB Mobil konkret vurderer, at forældresamtykke kræves.
Børn under 15 år kan ikke udnytte deres rettigheder uden forældresamtykke.
Forældre til børn mellem 15 og 18 år kan som udgangspunkt udnytte rettigheder på vegne af barnet. Barnet vil efter omstændighederne, hvis det er registreret som bruger, blive orienteret om rettighedsanmodningen samt få mulighed for at modsætte sig denne. Forældre til børn under 15 år kan udnytte rettigheder på vegne af barnet.
Du kan som kunde altid klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du kan finde Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Vores hjemmesider kan indeholde links til tredjepartswebsteder, og nogle af vores digitale tjenester giver dig adgang til tredjepartstjenester (f.eks. sociale netværk).
Vi har ingen kontrol over, hvordan tredjepartswebsteder og -tjenester behandler dine personoplysninger. Vi gennemgår ikke tredjepartswebsteder og -tjenester, og vi er ikke ansvarlige for sådanne tredjepartswebsteder og -tjenester eller deres behandling af personoplysninger. Læs venligst privatlivspolitikkerne for tredjepartswebsteder eller -tjenester, som du har adgang til fra vores hjemmesider eller tjenester.
Denne databeskyttelsespolitik er gældende fra den 25. maj 2018. Vi kan opdatere databeskyttelsespolitikken fra tid til anden, i hvilket tilfælde vi vil lægge en iøjnefaldende meddelelse herom på forsiden af vores hjemmeside i 30 dage. Ved at fortsætte med at bruge vores tjenester efter denne periode bekræfter du din fortsatte accept af databeskyttelsespolitikken.
Hvis vi finder det hensigtsmæssigt, eller hvis vi foretager væsentlige ændringer i databeskyttelsespolitikken, sender vi dig desuden en e-mail eller sms-besked for at informere dig om, at databeskyttelsespolitikken er blevet opdateret.
Hvis vi ændrer databeskyttelsespolitikken væsentligt, og hvis du ikke ønsker at acceptere dem, har du 30 dage, hvor du kan opsige tjenesten uden omkostning. Hvis du ikke opsiger tjenesten inden for 30 dage, bekræfter du ved dit fortsatte brug af vores tjenester den ændrede databeskyttelsespolitik. Dette vil blive forklaret til dig i den e-mail eller SMS-besked, som vi sender dig for at informere dig om sådanne væsentlige ændringer.
Hvis du har et spørgsmål, en bekymring eller en klage over databeskyttelsespolitikken eller vores håndtering af dine oplysninger, kan du kontakte Telenor Danmarks databeskyttelsesrådgiver pr. post til Telenor A/S, Att.: Databeskyttelsesrådgiver, Frederikskaj 8, 2450 København SV, eller pr. e-mail på [email protected] .